Praktijk Nieuws

"Berichten van fysiotherapie rootjes"
Nieuw in de Praktijk

Testsysteem Fast

Vanaf 1 september bij Fysiotherapie Rootjes Altijd al willen weten wat jouw risicofactoren zijn voor (sport)blessures? Sporten en fysiek bezig zijn is voor veel mensen vanzelfsprekend, totdat er pijntjes of klachten om de hoek komen kijken. Fysiotherapie Rootjes weet dat veel klachten voorkomen kunnen worden

Lees verder »
Lifestyle

Totale visie op gezondheid

“Mensen worden gevoed door de Voedselindustrie die geen aandacht heeft voor gezondheid, en worden behandeld door de Gezondheidsindustrie die geen aandacht heeft voor voeding”. (Wendell Berry)   70% van het aanbod in de supermarkt zijn ‘ultra-processed foods’. Dit zijn producten die sterk bewerkt zijn en

Lees verder »
Sport

Return To Play

Op het moment van schrijven, strijdt het Nederlands elftal nog steeds om de Europese titel voetbal. Voor of tijdens zo’n groot toernooi kunnen spelers geblesseerd raken. Zo liep Luuk de Jong tijdens de training een knieblessure op en onderging Virgil van Dijk -vorig jaar- een

Lees verder »
Training

Hamstringblessures voorkomen: Kan dat?

De spieren aan de achterkant van het bovenbeen noemen we de hamstrings. Hamstringklachten komen regelmatig voor. Een blessure aan deze spieren ontstaat meestal tijdens het sporten; als je een sprintje trekt; een explosieve start maakt of plotseling afremt. Vooral bij (amateur)voetballers is het een bekende

Lees verder »
Lifestyle

Waarom gunnen wij ons geen powernap?

Wat is een powernap? Een kort dutje wat niet langer dan 10-30 minuten zou moeten duren. Indien je langer blijft slapen, val je in je diepe slaap en word je over het algemeen nog vermoeider wakker dan daarvoor. Meest ideale moment kort na de lunch.

Lees verder »
Lifestyle

Wandelen om rugklachten te verbeteren

Een aantal wetenschappelijke feiten: Een klein beetje beweging heeft al een grote invloed op de levensverwachting. Mensen die 5 kwartier per week wandelen leven gemiddeld 1,8 jaar langer.Dagelijks minstens een half uurtje wandelen, levert een drastische verbetering van de gezondheid op. Hart en longen worden

Lees verder »
Training

Coördinatie, belangrijk onderdeel van je training

Wat betekent conditie eigenlijk? Vaak wordt gezegd dat conditie staat voor fit zijn, een training lang kunnen volhouden of minder snel moe worden. Is dat zo? De basis van bewegen, sportprestaties en het hebben van een goede conditie heeft te maken met je lichamelijke basiseigenschappen.

Lees verder »
Training

Wat zijn overbelastingsklachten?

Bij overbelasting zijn je spieren, pezen, banden of gewrichten lang- of kortdurend te zwaar belast. Het lichaam herstelt niet snel en er kunnen diverse lichamelijke klachten ontstaan. Verschillende soorten oorzaken overbelastingen: – Acute overbelasting: bijvoorbeeld door een valpartij waarbij iemand een breuk oploopt.– Zware belasting

Lees verder »
Sport

Waarom is krachttraining zinvol voor duursporters?

In tegenstelling tot wat men vroeger dacht, is het bewezen dat krachttraining de duurprestaties verbetert qua bewegingseconomie, vermoeidheid, snelheid en uithoudingscapaciteit. Welke verklaring steekt hierachter? Verandering in spiertype samenstelling. Bij het sporten met een intensiteit die duidelijk onder de  lactaatdrempel ligt, zijn vooral langzame spiervezels actief.

Lees verder »
Nieuw in de Praktijk

Personal Trainer / Voedingsspecialist Jurjen Kuijs.

Fysiotherapie Rootjes heeft een gezonde en actieve leefstijl hoog in het vaandel staan en gaat daarom vanaf nu de samenwerking aan met Health Improvement. Jurjen Kuijs, oprichter van Health Improvement, biedt Personal Training, voedingsbegeleiding en Small Group training aan. Training, voeding en coaching zijn onlosmakelijk

Lees verder »

This website is using cookies to improve the user-friendliness. You agree by using the website further.

Privacy Policy