Praktijk Nieuws

"Berichten van fysiotherapie rootjes"
Training

Spierkracht neemt snel af bij inactiviteit

Er zijn momenten dat je niet kunt trainen of bewegen, zoals bijvoorbeeld: je hebt het druk met vergaderingen; je bent geopereerd aan je heup of je breekt een been. In die periode van inactiviteit kan er spieratrofie ontstaan. Dit wordt -helaas- regelmatig gezien in de

Lees verder »
Training

Een sterke core; minder blessures!

Tegenwoordig zitten we veel achter de computer, in de auto/trein en thuis op de bank. Dit terwijl het lichaam gemaakt is om te bewegen. Zonder er bewust van te zijn ontwikkelen we zwakke rompspieren en een verkeerde lichaamshouding. Een sterke core is niet alleen noodzakelijk

Lees verder »
Nieuw in de Praktijk

Maak je enkels sterk

Een instabiele enkel ontstaat meestal na één of meerdere enkelverstuikingen. Bij een verstuiking van de enkel zijn de gewrichtsbanden, ook wel ligamenten genoemd, in meer of mindere mate beschadigd. De meeste verstuikingen herstellen volledig binnen 12 weken. Bij de zwaardere verstuikingen kan het genezingsproces 3

Lees verder »
Nieuw in de Praktijk

Psychosomatische Fysiotherapie

Nieuw bij Fysiotherapie Rootjes: Psychosomatische Fysiotherapie   Sinds 1 november versterkt Wendy van Nimwegen ons team. Al enige jaren werkt Wendy als fysiotherapeute in Alkmaar e.o. en heeft als verbijzondering de masteropleiding psychosomatische fysiotherapie gevolgd.   Psychosomatische fysiotherapie is een behandelvorm die zich richt op

Lees verder »
Nieuw in de Praktijk

Testsysteem Fast

Vanaf 1 september bij Fysiotherapie Rootjes Altijd al willen weten wat jouw risicofactoren zijn voor (sport)blessures? Sporten en fysiek bezig zijn is voor veel mensen vanzelfsprekend, totdat er pijntjes of klachten om de hoek komen kijken. Fysiotherapie Rootjes weet dat veel klachten voorkomen kunnen worden

Lees verder »
Lifestyle

Totale visie op gezondheid

“Mensen worden gevoed door de Voedselindustrie die geen aandacht heeft voor gezondheid, en worden behandeld door de Gezondheidsindustrie die geen aandacht heeft voor voeding”. (Wendell Berry)   70% van het aanbod in de supermarkt zijn ‘ultra-processed foods’. Dit zijn producten die sterk bewerkt zijn en

Lees verder »
Sport

Return To Play

Op het moment van schrijven, strijdt het Nederlands elftal nog steeds om de Europese titel voetbal. Voor of tijdens zo’n groot toernooi kunnen spelers geblesseerd raken. Zo liep Luuk de Jong tijdens de training een knieblessure op en onderging Virgil van Dijk -vorig jaar- een

Lees verder »
Training

Hamstringblessures voorkomen: Kan dat?

De spieren aan de achterkant van het bovenbeen noemen we de hamstrings. Hamstringklachten komen regelmatig voor. Een blessure aan deze spieren ontstaat meestal tijdens het sporten; als je een sprintje trekt; een explosieve start maakt of plotseling afremt. Vooral bij (amateur)voetballers is het een bekende

Lees verder »
Lifestyle

Waarom gunnen wij ons geen powernap?

Wat is een powernap? Een kort dutje wat niet langer dan 10-30 minuten zou moeten duren. Indien je langer blijft slapen, val je in je diepe slaap en word je over het algemeen nog vermoeider wakker dan daarvoor. Meest ideale moment kort na de lunch.

Lees verder »
Lifestyle

Wandelen om rugklachten te verbeteren

Een aantal wetenschappelijke feiten: Een klein beetje beweging heeft al een grote invloed op de levensverwachting. Mensen die 5 kwartier per week wandelen leven gemiddeld 1,8 jaar langer.Dagelijks minstens een half uurtje wandelen, levert een drastische verbetering van de gezondheid op. Hart en longen worden

Lees verder »

This website is using cookies to improve the user-friendliness. You agree by using the website further.

Privacy Policy